22
Şubat
2016
Yorum Yok
GençlikGenelİslam
Okunma

RUHİ BİR HASTALIK: HASET -2

RUHİ BİR HASTALIK

Tedavisi                                                        

En güçlü tedavi yöntemi: Tövbe

Tövbe, pişmanlığın ifadesidir. Tövbeyle kul kulluğunu yeniden hatırlar. Ve derinden yaşadığı tövbe halini Mevlasına arz eder. Heybesinde ne varsa döker önüne. İşte bu benim, der. Ben işte bunlardan müteşekkilim. Sahip oluğum tüm sermayem sevabıyla/günahıyla bunlardır. Ciddi ve samimi/kararlı bir tövbe tüm psikolojik/manevi hastalıklarda mutlak tedavi yöntemidir. Ruh yüce olanı hissedebilmeli. Onun varlığına zaten aşinadır. Çünkü ondandır. Ondan bir parçadır. Onun ta kendisidir. Kul onda vaz geçmemeli. Onunla rabıtasını/bağını tövbe yoluyla tazeleyebilmelidir. Ve kendindeki hiçbir şeyi ondan saklamaya çalışmamalıdır. Zaten o biliyor görüyor duyuyor. İlmiyle her yerde hazır ve nazırdır. Ondan herhangi bir şeyi gizlemek mümkün değildir. Ondan saklamaya çalışmak gibi komik/acınası bir hale düşmek yerine samimi olarak gönlünü ona açmalı ve sen biliyorsun. İşte ben ve işte senin mutlak/sonsuz merhamet ve mağfiretin… İlmin zaten beni kuşatmış. Benim bir şey dememe gerek var mı artık. Senin bilmediğin bir şeyim yok ki. Şafii olan da sensin. Beni tedavi et. Ben kendimi yıprattım. Ruhumu hırpaladım. Kalbimi harap ettim. Kendime eziyet ettim. Zayıf düşürdüm irademi. Düşkünlerden oldum. Haddimi aştım. Bendimi çiğnedim. Perdelerimi yırttım. Halim sana ayandır. Beni bağışınla, merhametinle tedavi et. Hasletimi/ahlakımı güzelleştir. Şifa ver ruhuma/aklıma/gönlüme ve kalbime… Sen erhamürrahiminsin. Muhakkak ki bağışlarsın. Onarırsın. Beni onar. İşte böylece kul ihlasıyla Mevlasına yönelir. Mevlasınınemanına/dergâhına sığınır, ısmarlar kendini ve böylece bir süreç başlar. Tövbeyle gelen tedavi süreci… Tıpkı bedeni hastalıklar gibi ruhi hastalıklar da bir süreç ister. Bu süreç kulun tövbesindeki kararlılığı/istikrarı sürecidir. Bu süreçte kul her daim tövbesiyle beraberdir. İbadet ve dua ve çokça zikir ile bu süreci çileyle yaşar. Çile… Çile mühimdir. Zahmetsiz bir rahmetin mümkünatı yoktur. Kavl takdimdir. Amel nihayettir. Ve nihayetinde kul Rabbinin nimetlerine karşı gazaplanmaktan arınır ve Mevlasının kulları arasındaki taksimden hoşnut/ razı olur. Ve Mevla şöyle buyurur:

‘’ Ey mutmain olmuş/huzura kavuşmuş nefis! Sen ondan hoşnut/razı O da senden hoşnut/razı olarak Rabbine dön! Haydi, kullarımın arasına gir! Ve cennetime gir!’’(Fecr/27-28-29-30)

Bunun yanında tedaviye destek maksadıyla birtakım şeyler daha yapılabilir. Ancak şu iyi bilinmelidir ki sayacağım bu şeyler tali yöntemlerdir. Ama bilinmesinde fayda vardır. Kişinin haset ettiği kişiye iyi gözle bakmak için kalbine telkinde bulunması, ilini o kişiyi hayırla anmaya alıştırması, eğer gücü varsa ona iyilik etmeli… vs. yani işin özünde ona olan hasedini giderebilmek adına onunla güzel bir dostluk kurmanın tüm yol ve yöntemlerini zorlamalıdır. Ancak bunun içinde güçlü bir irade ortaya koyması gerekir. Güçlü/çelik gibi bir irade ancak günahlardan kaçınmak ve mubahları elden geldiğince terk etmekle ve ibadetleri arttırmakla mümkündür.

Sonuç

Yukarıda ahlaki/ bir hastalık olan hasedi zikretmeye çalıştım. Bu hastalığı sadece bir numune olarak işledim. Geneli hakkında bilgi vermesi açısından özel olanı tahlil ederek ahlaki hastalıklar hakkında bir kanı edindirmeye çalıştım. Tüm, teklerden meydana gelir. Teklerin elbette kendi arasında ince ayrımları vardır. Ancak tüme dönüşmeleri durumunda hepsi hakkında ortak bir kanaat meydana gelir. Demek istediğimiz şu ki özünde tüm ahlaki hastalıklar birdir. Sebepleri ve çözümleri noktasında ortak yönleri çoktur. Bu anlamda burada saydığım sebepler ve tedavi çoğu için geçerlidir. Öncelikle şunu kabul etmek gerekir ki bütün ahlaki hastalıklar nefsin/ruhun ve bedenin felaketleridir. Bunların beden üzerinde de tesirleri vardır. Ve ahlaki hastalıklar toplumu yıpratır. Faziletli bir toplumu içten kemirerek ondan tüm faziletlerini çekip alır. Bu sebeple ideal birey/ideal bir toplum, gelişmiş bir medeniyet ahlaki faziletlerle inşa edilebilir. Teknolojik ilerleme, altyapı, modern şehir vs. bunların hepsi sonradan gelir. Elbette bunlar gereklidir. Fakat faziletsiz bir toplumda ekonomik büyüme ve bu gelişmeler ancak o toplumun sapkınlığını ve hastalıklarını arttırır. Hassaten ahlaki hastalıklar… Hasta bir bireyin/toplumun gelişme ve büyümeden tam ve mutlak bir lezzet alması düşünülemez. Güzellik duyguda başlar. Cennet bahsinde kuran öncelikle ‘’selam’’ a vurgu yapar. Yani esenliğe, sevgiye, güvene, emniyete, iyi duygulara, güzel söze… Bu dahi bize birçok şeyi yeniden düşünmeyi hatırlatmalıdır. Kalın esenlikle/sevgiyle…

{ SozveKalem Dergisi }

[ Benzer Yazılar ]
  • kuyu değil çeşme

    Kuyu Değil Çeşme Olmalısın


    Azizim, Bir önceki müzakeremizde seninle “dava”yı konuştuk. Dava’nın kendisine mensup olanları aziz edeceğini ama kendisine savaş a[...]
  • Şeytanın Hilelerinden Korunma Yolları Nelerdir?


    Huzurdan kovulduğu günden bu yana Ademoğlunu yoldan saptırmaya ant içen şeytanın tuzaklarından korunma yolları nelerdir? Şeytan ateşte[...]
  • Sıratı Müstakim

    Sıratı Müstakim


    Sırat-ı müstakim, istikamet yolu demektir. İstikamet için, “her türlü aşırılıktan uzak olan orta yol”, “dosdoğru yol”, “p[...]
  • en güzel şiir

    En Güzel Şiir


    Gece yastığa koyulurken başlar, hayata ‘elveda’ ölüme ‘merhaba’ diyen… Sonra yeni güne gözlerini açtığında, bitmiş gecenin [...]
[ Ne Demişler ? ]


Yazılarda Arama Yap !
Instagram'da takip et !
    Kalbe Sığdırılan Kainat
    Kalbe Sığdırılan Kainat
  • Gönüller Fatihi Büyük Üstad'a
  • Bekle Beni
Twitter'da Takip Edin !

  • Google Plus Profilim
    Tavsiye Bağlantılar